FANDOM

Arıza bulucu, TARDIS'in konsol odasının duvarı boyunca dizili bilgisayar bankolarında bulunan, bir parçasıydı. Gemideki düzensizlikleri tespit etmek için kullanılırdı. TARDIS Skaro'dan de-cisimleşemediğinde, Susan arıza bulucuyu kontrol etti ve sıvı bağlantılarından birinin civasının bittiğine karar verdi.

Kısa bir süre sonra, Hızlı Geri Dönüş Kontağı, arıza bulucu kol bozulmadığından ama sadece sıkıştığından problemin kaynağını gösteremedi. Mürettebatı uyarma çabası içinde TARDIS arıza bulucuyu, tüm sistemlerin bozulduğuna işaret edecek şekilde, tamamen havaya kaldırdı. Arıza bulucudaki ışıklar her on beş saniyede bir yanıp sönüyordu ki bu geminin on beş dakika içinde yok edileceği anlamına geliyordu.

Bir süre sonra, tam TARDIS kapıları uçuşun ortasında açılmadan önce, arıza bulucu hata tespit etti; bununla birlikte, TARDIS cisimleştikten sonra arıza bulucu hiçbir hataya işaret etmedi. Çok daha sonra anlaşıldı ki, bir noktada arıza bulucu bozuldu ama, tamirini neredeyse imkansiz hale getirerek, hiç bir hata olmadığını idda etti.

TARDIS, Yedinci doktoru bir soruna karşı uyardığında, Doktor ilk olarak arıza bulucuyu kontrol etti ama arıza bulucu hiçbir düzensizlik tespit etmedi. Sonunda Doktor, uzaylı bir yaratığın gemisine giriş yapmaya çalıştığını anladı.

Susan ve oğlu Alex, Sekizinci Doktora katılana ve Lucie Yılbaşı için TARDIS'e gelene kadar, arıza bulucu kendiliğinden bir hata oluşturmuştu bile.

Also on FANDOM

Random Wiki