FANDOM

D-Mat Silahı, Gallifrey gezegeninden Zaman Lordları’nın kullandığı çok güçlü bir silahtı. Borusa adlı Zaman Lordu’nun görüşüne göre Rassilon silahın tasarımında ve oluşturulmasında rol almıştır. Silah, hedefi zamandan ve uzaydan silebiliyordu. Fakat silah “Rassilon’un Muazzam Anahtarı” olmadan çalışmaz.

TARİHİ

Lord Başkan olarak Dördüncü Doktor De-Mat Silahı’nı Sontaran lideri Stor’a ve Gallifrey Hükümet Binası’ndaki geriye kalan askerleri için kullanmıştır. Silah geride sadce Muazzam Anahtar’ı bırakarak kendi kendine buharlaşmıştır. Doktor bu olayın ardından son birkaç günü hatırlayamamıştır.
Anahtar, Cennet’teki İkinci Savaş’ta kaybolmuştur. Bundan dolayı Zaman Lordları’nın daha fazla hasar veren silahlar aramasını gerektirmiştir.
Son Zaman Savaşı’nın bitimine doğru Sekizinci Doktor yaklaşık bir ay boyunca Chantir adlı bir Malmooth ile bilinmeyen bir gezegendeki hapiste kalmıştır. Fakat bunun Sekizinci Doktor’un bir planı olduğu ve amacının Muazzam Anahtar bulunduğu yere taşındığı zaman muhafızları devre dışı bırakıp onu çalmak olduğu anlaşıldı. Doktor Anahtar’la birlikte kaçarken unuttuğu şeyi, yani bu anahtarın De-Mat silahının bir parçası olduğunu ve bu silahla herhangi bir şeyi zaman ve uzaydan silebileceğini fark etti.
Doktor bu silahı düzenleyerek milyarları tek seferde silebileceğini ve bunun için gerekirse Medusa Şelalesi’ni mühürleyebileceğini düşündü. Silah, “An” (The Moment) adı ile bilindi ve Doktor bu silahı Zaman Savaşı’nı bitirmek için kullandı.

Also on FANDOM

Random Wiki