FANDOM

Dosya:Gallifrey ancient.JPG

Çok uzun zamandır Zaman Lordlarının gezegenidir.

Karanlık ÇağEdit

Karanlık çağ, Gallifrey tarihinin bilinen en eski sürecidir. İki dönemden oluşur. Bunlar; İmparatorluk zamanı ve Kaos Zamanı.

İmparatorluk DönemiEdit

Gallifreyanlar, Evren'in Karanlık Çağlarından önce evrimleşmiştir ve bilinen ilk gelişmiş insansı türlerdir. Bu bilimin soğuk ışığı ve büyünün sıcak karanlığının arasındaki dönemde, Gölge İnsanları olarak bilinmektedirler. Büyünün Gallifrey kültürüne uzun zaman boyunca hükmettiği bilinmektedir. Bir Zaman Lordu transmat ışınını evren şimdikinin yarı büyüklüğündeyken mükemmelleştirdiklerini söyler. Güneş Sistemi oluşmadan önce Gallifreyanlar Racnoss İmparatorluğuna karşı bir yıldızlararası savaşa öncülük etmiştir.
Zaman Lordlarının ilk imparatorluğu evrenin dört bir yanındaki sömürgeleriyle beraber kocamandı. Buna karşı gelenler olmasına rağmen köle ticareti yaygındı. Gallifrey bir falcılar sırası olan Pyhtia tarafından yönetilirdi. Geleceği görürlerdi, ve Gallifrey'in üzerindeki bütün gücü yönlendirirlerdi. Onlar ayrıca Gallifreydeki tasavvufu ebedileştirirlerdi ve insaf gösterilmesine karşıydılar. Sezgisel devrimden sonra iletişim aracı olarak konuşmanın yerini telepati aldı. Bütün iletişim telepatikti ve bazı kişiler kendi kişiliklerini ve sırlarını saklı tutabilirlerdi. Oyun, kişilerin zamanın içinden Zaman Kepçesi ile kaçırılarak dövüşmeye zorlandığı Ölüm Alanı'nda oynanırdı.
Pyhtia döneminde çoğu Gallifreyan Menti Celesti'ye tapardı.
Zaman Yolculuğu konusunda ilk araştırmalar yapıldı. İlk zaman makinesi Time Scaphe(?) zamanda yolculuğu teknolojik olmaktan çok, fiziksel olarak sağlıyordu.

Kaos ZamanEdit

Pyhtia'nın gücü Kaos ve gücü yavaş yavaş eline almaya başlayan Rassilon'un öncülüğündeki Neo-Teknolojistlerin Zamanında zayıfladı. Son Pyhtia tahmin yeteneğini kaybetti ve Gallifrey'i verimsizlikle lanetleyerek canına kıydı. Pyhtia yoldaşlığının hayatta kalan son üyeleri "Kızkardeşlik"i oluşturdukları Karn'a kaçtı. Pythia'nın çöküşünden sonra savaş ve kaos ortamı imparatorluğu tehdit etmeye başladı. Anason Çağı başladı ve Gallifrey sömürgeleri bağımsızlıklarını istediler. Nemesis Heykeli bu dönemi Leydi Peinforte'a anlatmıştır.

Zaman Lordlarının ilk GünleriEdit

Zaman Lordlarının 2 kurucusu vardır: Omega ve Rassilon. Bazı kaynaklar 4 tanesinden daha söz eder: The Other(Öteki), Apeiron, Pandak,ve belkide, Eutenoyar.

Rassilon DönemiEdit

Rassilon, İmparatorluğun bazı sorunlarını çözmek için bazı değişiklikler yaptı. Rassilon, Zaman Lorlarını türemesine izin vermek için dokuma tezgahlarının kurulmasını emretti. Toplumu dengelemek için Büyük Saraylar kuruldu.
Zaman Lordları kendilerinden öncekilerinde yaptığı gibi karadelikleri araştımaya koyuldu. Rassilon'un ilk kara delik oluşturma denemesi yanlışlıkla Yssgaroth'un Evrenine bir geçit açtı. Yssgarothlar kaçtı ve bunu yaparken büyük bir yıkıma yol açtı. Kopyion Liall a Mahajetsu önderliğinde ki Zaman Lordları 1000 yıl süren sonsuz savaşı başlatarak onları durdurmayı denediler ve bunda başarılı oldular. Kopyion Liall a Mahajetsu "Son Açılış"'ı korudu.
Omega, "Omeganın Elleri" olarak bilinen iki tane yıldız manipülatörünü Qqaba olarak bilinen bir yıldızı patlatmak için kullandı. Zaman Lordları'nın zaman yolculuğu için gerekli enerjiyi elde ettikleri bir kara delik yarattı. Omega o kara deliğin içinden bir anti-madde evrenine çekildi ve ölü ilan edildi. Sonunda Rassilon Ahenk Gözü'nü kurtardı, onu Zaman Lordlarının başkentinin altında bir mahzene inşa ettirdi ve bir enerji kaynağı olarak kullandı. Bu noktada, Zaman Lordlarının diğer türlere verdiği zarardan sonra, Müdahale Etmeme Kanunu çıkarıldı.
Rassilon döneminde Büyük Vampirlerle savaşıldı ve Zamanın her anından savaşçıların seyircileri eğlendirmek için dövüştüğü "Ölüm Alanı"ndaki oyunlar sona erdi. 159 milyon yıl önceki Milenyum Savaşları sırasında Rassilon Müdahale Etmeme kuralını çiğnedi ve Zaman Lordlarını Bophemeral'in Deli Zihni'ne karşı savaşa yönlendirdi.
Bir efsaneye göre bu büyük başarılara rağmen Zaman Lordları Rassilon'a karşı ayaklandı ve onu "Ölüm Alanı"ndaki Kara Kuleye hapsettiler.

İleriki TarihEdit

Yalıtımın "Millenia"sı(?) Zaman Lordları arasında rehavete yol açtı. Teknolojileri ve güçleri, diğer ırklar güçlenirken, duraksama dönemine girdi.

Yakın TarihEdit

Mawdryn ve bir grup bilim adamı, Metamorfik Ortakyaşam Rejeneratörünü çalıp Rejenrasyonun Sırlarını elde etmeye çalıştılar, fakat başarısız oldular ve sonu gelmeyen bir mutasyona uğramış rejenerasyon döngüsünde sıkıştılar.
-Doctor bunun zalimce bir uygulama olduğunu düşünerek Miniscope'u yasaklamayı denedi. Zaman Lordları kendi Müdahale Etmeme Yasalarına karşı geldi ve Miniscope'ları geri çağırdılar.
-Zaman Lordları omurgalıların kanını aside dönüştürebilen bir kimyasal geliştirdi. Ama Doctor bunun yasaklanması kampanyasını başarıyla yürüttü.
-Zaman Lordları Uzayda bir delik açan araştırmayı USS Elbridge ile durdurmaya çalıştı. Başarılı olmalarına rağmen gemi kayıp ilan edildi.

Doktor'un DönemiEdit

Doctor'un hayatı boyunca Her-şeye-hükmeden Zaman Lordlarının bazı zaaflarını ortaya çıkaran kimi krizler meydana geldi. 2. Doctor'un Suistimal Mahkemesinde ki tanıklık Zaman Lordlarının yalıtkan politikayı benimsemelerinden sonra Evrende ortaya çıkan ırkların yağmalandığını gözler önüne serdi.
Doctor gençken Bir Zaman Leydisi olan Larna, Doctor'un babası Ulyesses'a Gallifreyin kaderinin Doctor'unki ile kesiştiğini, ve gezegenin çöküşünde Doctor'un önemli bir rol oynadığını anlattı.
Zaman Lordları, Omega Gallifrey'den enerji çekmeye başladığında, güçsüz duruma düştüler ve sadece Doctor'un ilk 3 enkarnasyonuna yapılacak bir müdahale ile bu durumdan kurtulabilirlerdi. Master'ın Arşiv'deki kayıtları çalması ve Matrix'i el ile değiştirmesindeki kolaylık, Matrix'in APC Ağının diğer dünyalara da sıçraması yüzündendi. Bu teknolojinin sıçradığı dünyalar, Doctor'un kendi deyimiyle, Tarihöncesi Atık olarak nitelendirildi.
Zaman Lordları Master'ın Ahenk Gözü'nün kontrolünü ele geçirmek için Başkan'a suikast düzenlemesiyle tarihinin en tehlikeli kriziyle karşı karşıya geldi. Göz'ün bir efsane olduğu sanılıyordu ama aslında Hapishane'nin(Panopticon) altında tüm Gallifrey'e enerji vermeye devam ediyordu. 4. Doctor Gallifrey'i kurtardı ve oradan ayrıldı.
Doctor'un vedası Gallifrey'i Anayasal bir krizin ortasına sürükledi. Doctor'un yasal bir teknik ayrıntıdan faydalanması ve öbür aday Goth'un öldürülmesi ile birlikte teknik olarak Doctor, Lord Başkan oldu. Bir süreliğine Gallifrey'in bir başkanı yok gibi görünüyordu ta ki Doctor bir Vardan İstilasını bastırmak için geri dönüp unvanını alana kadar. Bu istila önlerindeki Sontaran İstilasının sadece bir habercisiydi. Bu istilalar önlenmesine rağmen Gallifrey savunmasındaki zaafları ortaya çıkardı.
Sonra Yüce Konsey, Matrixten çalınan sırları muhafaza etmek için Dünya'yı taşımaya karar verdi.
Bunun verdiği ilham, Gallifreyde devrime yol açtı.

Gallifrey'in ÇöküşüEdit

İlk ÇöküşEdit

Şu anda aktif olmayan bir gelecekte Zaman Lordları sadece "Düşman"(The Enemy) olarak bilinen bir grupla savaştı. Savaş geçiciydi ve doğası gereği Zaman Ağı'nda(Web of Time) bazı çatlaklar açtı.Zaman Lordları zamanda geri gittiler ve geçmişi geriye dönük olarak etkilediler. Düşman ile savaş, tarifsiz miktarda kasıp kavuran bir döneme neden oldu ve sonunda geçici olaylar 8. Doctor'un alenen saldırarak Gallifrey'i yok etmesine neden olacak bir şekilde kritik seviyeye ulaştı.

İkinci ÇöküşEdit

Zaman Lordları sonunda Dalek İmparatorluğu filosu gezegenlerine saldırıya geçince Son Büyük Zaman Savaşında sona geldiklerini anladılar. Son Büyük Zaman Savaşı sırasında Zaman Lordları çıldırdılar ve Zamanın Sonunu (End of Time Itself) kendilerini vücutlarından serbest bırakabilmek için aramya başladılar. Doctor Zaman Lordlarını ve Dalekleri, Evreni onların yıkıcı planlarından korumak için, yok etti-ya da öyle yaptığını sandı. Bunun sonucu ortaya çıkan suçluluk duygusu ve travma Doctor'un dokuzuncu enkarnasyonunun yakasını bırakmadı. Bu yıkımdan kaçmak için Zaman Lordları, Aralık 2009'a, Master'ın zihnine 4 vuruşluk bir sinyal ve Dünyaya bir Beyaz Noktalı Yıldız gönderdi. Master, Beyaz Noktalı Yıldız'ı bağlantı, 4 vuruşluk ritimi de sinyal olarak kullanarak Zaman Lordlarını ve Gallifrey'i Dünya'ya çekti. Gallifrey Zaman Savaşı'nın son gününe çekildi ve Onuncu Doctor tarafından, içinde Beyaz Noktalı Yıldız olan, Nükleer Cıvata'yı imha etmek suretiyle yok edildi.

Also on FANDOM

Random Wiki