FANDOM

Zaman Girdabı, veya basitçe bilindiği üzere "Girdap" tüm Zaman gezginlerinin içinden geçip, seyahat ettiği yerdir. Tardisler ve Girdap manipülatörleri gibi Uzay-Zaman makinaları Girdabın içinden geçebilir.

TARİHİ

Girdap, Zaman Lordları tarafından uzayın ve zamanın her noktasına bağlı boyutlar arası bir spiral olarak inşa edilmiştir. 2004' te Doktor, Girdap'in gücünü kullanarak gelecekten gelen bir grup Cybermeni yoketmiş ve zamanı normal haline döndürmüştür.

SAKİNLERİ

Zaman Girdabının doğal yaşam ortamı Reaperları ve Chronovoreları içerir. The Bad Wolf'un varlığı Girdap ile bağlantılı gibi gözükmektedir. Rose Tyler, Bad Wolf olduğunda, Zaman Girdabı ile aşılanmıştı ve Bad Wolf zaman-mekan üzerinden kendini yayabilmiş, Dalek Filosunu uzaydan ve zamandan silip Jack Harknessıdiriltmişti. Girdap'ta kapsülsüz seyahat etmek insanlara ve aynı şekilde Gallifreylilere'de zarar verebilir. Girdap'teki enerjiler Doktor' un Tardisinin dışındaki posterleri küle dönüştürebilir.

DİĞER BİLGİLER

ENERJİ

Mrs. Wormwood, Sarah Jane Smith'in vücut taramasında artron enerjisi buldu ve onun Girdap'ta seyahat etmiş olduğu sonucuna ulaştı. Tuzağa düşen bir Cyberman zaman girdabını gemisini çalıştırmak için kullanmıştır.Rose Tyler Bad Wolf olduğunda, o ve Doktor, Girdap Enerjisini vücutlarına emdiler. Rose, Tardisin kalbine bakıp enerjiyi elde ettikten sonra ve Doktor onu Rose'dan emdi. Her iki durumdada enerji, radyasyon gibi onların hücresel yapılarını bozma tehditi oluşturdu. Doktor hayatta kalmak için rejenerasyon geçirmek zorunda kaldı. Doktora göre Zaman Lordları yeteneklerini Girdaba uzun süre maruz kalarak kazanmışlardır. Girdaba kısa süre maruz kalmak bile insan embriyosunu, Girdapta veya Girdabın içinde seyehat edebilen gemide (örn: Tardis) tasarlanmış İnsan-Zaman Lordu melezine dönüştürebilir.

AHENK GÖZÜ

Tüm tardislerin, Ahenk Gözü ile doğrudan bir bağlantısı vardır. Göz, Tardisin Kalbinin ışığına benzeyen bir ışık çıkarır.

GÖRÜNÜMÜ

Girdap'in görünümü tam olarak bilinmemekle birlikte birçok kez değişmiştir. İçi, uzun, spiral ve birçok yöne dönen bir tünel gibi gözükmektedir. Girdabın şeklinin değişmesinin en muhtemel cevabı birden fazla Girdap olması ve Doktor'un (veya Tardis'in) hangisinin kullanılacağını seçmesidir. Girdap genel olarak 2 farklı renge sahiptir, kırmızı ve mavi. Genel olarak kırmızı zamanda ileri, mavi ise geri gitmeyi belirtir. Beşinci ve Altıncı Doktoruın döneminde Girdap, TARDİS'in konsolunda gösteriliyordu. Dalekler tarafından kovalandığı sırada, Doktor' un Tardisi ve Dalek Zaman Makinası Girdap'te seyahat ederken, Girdap'in gri ve sürekli değişen bir şekli vardı. Zaman Çakışmasından sonra Doktor'un ve Master'ın Tardisleri yeşilimsi sarı ,iki evrenin arasında, bir boşluğa ve Girdabın damalı yeşil ve siyah olduğu bir bölgeye düşmüşlerdir. Onbirinci Doktor'un döneminde Tardis Mavi Girdap'ten geçişi sırasında vuran şimşekler vardı.

MEKANİĞİ

Zaman Spirali, Girdap'in çevresindedir. Başka bir spiralin, aynısı değilse de, Girdap'in bağında olduğu söylenir. Doktor, Londra'ya gelmesinin neden bu kadar uzun sürdüğünü soran Sarah Jane Smith'e cevap olarak Girdap'i kontrol etmenin zorluğundan bahsetmiştir. Zamanda geriye sehayat etmek yokuş yukarı çıkmaya benzer ve geleceğe seyahat etmekten daha çok enerji gerektirir.

Also on FANDOM

Random Wiki